Chinese newspaper penalised for false reporting

Last Updated: Thursday, August 30, 2012 - 00:09

Beijing: A Chinese daily has been warned and fined for running several inaccurate reports.

The Economic Observer, a newspaper based in China`s Shandong province, has been punished for running several inaccurate reports, reported Xinhua citing the General Administration of Press and Publication in a statement on Wednesday.

An investigation by authorities found that a July 18 report in the newspaper about a Ministry of Railways reform scheme that may involve the establishment of three corporations was untrue.

The reporter had not interviewed the subjects involved and wrote the story based on information available online and individual experts` opinions and suggestions, the statement said.

Moreover, several other reports this year, including one about a Samsung Electronics project, also proved unfounded, the statement said.
The administration has also revoked the press card of the journalist responsible for the erroneous story and warned journalists that they are responsible for reports lacking credible sources, the statement said.

IANS



First Published: Thursday, August 30, 2012 - 00:09
TAGS:

More from zeenews

 
comments powered by Disqus
Party Won Trends Swing
BJP 122 122 76
SHS 63 63 19
INC 42 42 -40
NCP 41 41 -21
MNS 1 1 -12
OTH 19 19 -22
Party wise Trends/Tally | Key Candidates | Vote Share
Constituency Wise Results Interactive Map
Party Won Trends Swing
BJP 47 47 43
INLD 19 19 -12
INC 15 15 -25
HJCBL 2 2 -4
OTH 7 7 -2
Party wise Trends/Tally | Key Candidates | Vote Share
Constituency Wise Results Interactive Map