Bahrain bans main opposition newspaper

Last Updated: Sunday, April 3, 2011 - 13:16

Manama: Bahraini authorities have banned the country`s main opposition newspaper in a widening effort to muzzle anti-government media.

The newspaper Al-Wasat did not publish on Sunday after a message on state TV saying Bahrain`s Information Ministry has ordered the paper to shut down. The state-run Bahrain News Agency says officials accuse Al-Wasat of "unethical" coverage of the Shi’ite-led uprising against the country`s Sunni rulers.

Bahrain has sharply tightened Internet and media controls under military rule imposed last month after weeks of protests and clashes by groups seeking to break the monarchy`s grip on power in the strategic Gulf nation, which is home to the US Navy`s 5th Fleet.
Al-Wasat`s online edition also was blocked.

Bureau Report

Download the all new Zee News app for Android and iOS to stay up to date with latest headlines and news stories in Politics, Entertainment, Sports, Technology, Business and much more from India and around the world.

First Published: Sunday, April 3, 2011 - 13:16

More from zeenews

comments powered by Disqus