This ad will auto close in 10 seconds

British tabloid The Sun`s website `hacked`

Last Updated: Tuesday, July 19, 2011 - 14:08

London: Rupert Murdoch`s News International-owned tabloid The Sun`s website was reportedly
brought down by a group of computer hackers who claimed that the 80-year-old media mogul had been found dead in his garden.

The hackers, called Lulz Security, which previously targeted companies including Sony, claimed responsibility via Twitter saying, "We have owned Sun/News of the World."

Readers trying to access `` were redirected to hoax news story with the headline `Media moguls
body discovered (sic)`. It suggested Murdoch was found after
he "ingested a large quantity of palladium", the `BBC` said.

"Murdoch, aged 80, has said to have ingested a large
quantity of palladium before stumbling into his famous topiary
garden late last night, passing out in the early hours of the
morning," the hoax story added.

Then the viewers were redirected to Lulz Security`s Twitter page, before News International took it down.

After that site stopped working, The Sun`s address was
re-directing to LulzSec`s Twitter account, which claimed to be
displaying "hacked internal Sun staff data" in one entry. In
another, the group said: "Arrest us. We dare you. We are the
unstoppable hacking generation..."

News International said it was "aware" of what was happening but made no further comment.


First Published: Tuesday, July 19, 2011 - 14:08

More from zeenews

comments powered by Disqus