Murdoch`s group used criminals: Gordon Brown

Last Updated: Tuesday, July 12, 2011 - 20:09

London: Rupert Murdoch`s media empire
sank into deeper controversy with former British PM Gordon Brown accusing newspapers from the group of
using `known criminals` to hack into his personal information.

It is not only Brown but other ministers and lawmakers
who are up in arms against the 80-year-old media baron and
spate of allegations against the group have plunged BSkyB
shares six days in running.

Brown told BBC that he was in tears after `The Sun`
published details about his son`s illness in 2006 and then
editor of News International Rebekah Brooks had phoned him to
say that they were running a story.

"They accessed my building society account, my legal
files and I was shocked to find that this happened because of
their links with the criminals, who were hired by
investigators working with the Sunday Times," Brown said.

Brown`s dramatic disclosures have widened the phone
hacking controversy at the Murdoch owned, now shutdown `News
of the World` to his other British stables.

Brown`s revelations evoked support from his successor
David Cameron who said "his heart went out to him".

"This is yet another appalling invasion of privacy,"
Cameron said, adding that it was unacceptable and heart
breaking for the family concerned.

The woes of Murdoch are compounding with opposition
Labour lawmakers demanding a hearing from Metropolitan Police
officials, while no investigations were carried out into the
hacking.

Brown`s party has called for resignation of John Yates
assistant commissioner of metropolitan police who decided in
2009 that there was nothing more to investigate.

New revelations by the hour seemed to make it
increasingly unlikely that Murdoch`s takeover bid of
broadcaster BSkyB will be approved by the David Cameron
government.

Brown said he was "in tears" when he was told by News
International journalists that The Sun had details of his son
Fraser`s medical condition (he has cystic fibrosis) because he
had wanted the information to be kept private.

"Sarah and I were incredibly upset about it, we were
thinking about his long term future, we were thinking about
our family," he said.

He said he did not know how the newspaper had got
access to the details, "The fact is, it did appear and it did
appear in the Sun newspaper."

PTI



First Published: Tuesday, July 12, 2011 - 20:09

More from zeenews

 
comments powered by Disqus