Egypt orders 14 Libyan TV channels off satellite

Last Updated: Monday, July 11, 2011 - 22:13

Cairo: Egypt`s state news agency says a
court has ordered the state-owned satellite operator Nilesat
to take 14 Libyan TV stations off the air.

The court decision today follows a lawsuit by Libyan
citizens and Egyptian lawyers who said the stations owned by
the regime of Muammar Gaddafi incite against the rebels
fighting to topple the leader, in power for 42 years.

The stations are off the air until they can find
another satellite to beam them.

Libya`s rebels have launched their homegrown satellite
TV station in May to counter the regime`s powerful media
machine, which depicts the opposition as terrorists and drums
up patriotic fervor by beaming images of burning buildings hit
by NATO airstrikes.


Download the all new Zee News app for Android and iOS to stay up to date with latest headlines and news stories in Politics, Entertainment, Sports, Technology, Business and much more from India and around the world.

First Published: Monday, July 11, 2011 - 22:13

More from zeenews

comments powered by Disqus